معرفی سایت های برتر ایرانی

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نام علمی گیاه گزنه: Urtica dioica
طبیعت: گزنه از نظر طب سنتی ایران طبیعتی گرم و خشک دارد.

اگر مدتی است به این نتیجه رسیده‌اید که میل جنسی‌تان کاهش یافته و زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار داده به برگ‌های گیاه گزنه، اعتماد کنید.

گزنه [ گ َ ن َ / ن ِ ] (اِ) کردی گزگزک، گزگز، اورتیکا. گیاهی است از تیره‌ی گزنه، علفی و پایا با ساقه‌ای منشعب که راست و چهارگوش بوده و برگ‌های دندانه‌دار آن پوشیده از کرک‌های یک‌سلولی است که در آنها مایع سوزآوری ترشح می‌شود. ساقه‌ی گیاه گزنه را پرزها و تارهای مخروطی‌شکلی پوشانده که در صورت لمس کردن، به دست می‌چسبند و به اصطلاح، پوست را می‌گزند. نتیجه‌ی این گزش، خارش و سوزش شدید است و به همین دلیل آن را گزنه نامیده‌اند.

این گیاه به طور قائم تا ارتفاع یک متر هم رشد می‌کند. بخش‌های مورد استفاده این گیاه، برگ‌ها، سرشاخه‌های گلدار و ریشه آن است. گل‌های آن بسیار کوچک است و تشکیل خوشه‌های بزرگ می‌دهد. گل‌های نر و ماده آن جداست. گل‌های نر، دارای چهار کاسبرگ سبز و چهار پرچم است. گل‌های ماده نیز دارای چهار کاسبرگ است که در میان آنها تخمدانی دارای یک برچه واقع شده و یک فندق می‌سازد.

این گیاه خشن، درصورتی که مورد استفاده‌ی درمانی قرار گیرد، دوست خوبی برای سلامتی شما خواهد بود.

گیاه گزنه

گیاه گزنه، تقویت‌کننده‌ی میل جنسی، و درمان‌گر بیماری‌های زیادی است، از جمله: اضطراب، درد مفاصل، ریزش مو، عفونت‌های ادراری، خستگی، مشکلات کلیه، قاعدگی و پروستات، و غیره. تصفیه‌ی خون، بهبود بیماری تب یونجه، پروستات، زیبایی و تقویت موها نیز از دیگر فواید مصرف این گیاه است. یونانی‌ها و رومی‌های باستان از این گیاه برای درمان بیماری‌ها و ناخوشی‌های فصل سرما، آرتریت و رشد سریع‌تر موهایشان استفاده می‌کردند.

همان‌طور که اشاره شد، این گیاه خودرو، باعث افزایش و تقویت قوای جنسی می‌شود. گزنه با بالا بردن سطح تستوسترون، تقویت‌کننده میل جنسی است. هر چه میزان تستوسترون در حال گردش در بدن، بالا باشد، میل جنسی، افزایش خواهد یافت.

روش مصرف:

– دم‌کرده: یک قاشق غذاخوری، ریشه‌ی گزنه را با یک فنجان آب جوش به مدت ۱۰دقیقه، دم کنید و به مدت سه هفته، روزانه ۴فنجان از این دم کرده، بنوشید.
۵گرم برگ و گل‌های خشک گزنه را در یک فنجان آب در حال جوشیدن، ریخته و به مدت ۱۵دقیقه، دم کنید. سپس محلول را صاف کرده و میل کنید. لازم است مصرف یک فنجان دم‌کرده‌ی گزنه را به مدت یک ماه، صبح، ظهر و شب، قبل از غذا، ادامه دهید.

دمنوش گزنه

– استفاده از کپسول‌های گزنه: می‌توانید با پزشکتان مشورت کرده و کپسول ۵۰۰میلی‌گرمی گزنه را صبح و شب (بین غذا) میل کنید.

– اگر با خوردن گیاهان پخته میانه‌ای داری، می‌توانید از برگ‌های پخته‌شده‌ی گزنه نیز استفاده کنید.

توجه مهم:

– این گیاه برای بانوان باردار و یا شیرده، و کودکان، منع مصرف دارد.

– گزنه اگر بیش از حد استفاده شود، می‌تواند برای روده‌ها و کلیه‌ها مضر باشد. در مواردی دیده شده که مصرف دم کرده ریشه این گیاه منجر به سوءهاضمه خفیف، اسهال یا دیگر ناراحتی‌های گوارشی گردیده است.

– مقدار مصرف بیش از ۱۰ گرم در روز ممکن است باعث بند آمدن ادرار شود.

– برخورد برگ‌های این گیاه به پوست یا خوردن گیاه قبل از خشک شدن یا دم کردن، می‌تواند باعث بروز واکنش‌های حساسیتی در سطح تماس شود.

– با توجه به اینکه این گیاه خاصیت دیورتیکی دارد، باید از مصرف آن به همراه داروهای مدر پرهیز کرد.

– از آنجا که گزنه تا حدودی می‌تواند باعث کاهش فشارخون شود، مصرف آن به کسانی که به مشکلات فشارخون مبتلا هستند یا داروهای افزاینده یا کاهنده‌ی فشارخون مصرف می‌کنند، توصیه نمی‌شود.

– مصرف این دمنوش به همراه داروهای آرام‌بخش و ضداضطراب و برخی از داروهای آنتی‌هیستامینیک می‌تواند باعث تشدید اثر آنها شود.


  • معرفی برترین سایت های ایرانی
  • ۰
  • ۰

پرسشی که برای اغلب کاربران آیفون پیش می آید این است که آیا برای استفاده از این گجت محبوب نیاز به آنتی ویروس داریم یا خیر؟ پاسخ بسیار ساده است. تمامی برنامه های موجود در اپ استور اپل که با نام آنتی ویروس ارائه می شوند در بهترین وضعیت برنامه بهبود امنیت دستگاه هستند. هیچکدام از این برنامه ها توانایی دستیابی به سیستم درونی iOS را ندارند و در نتیجه نمی توانند به عنوان یک آنتی ویروس فعالیت کنند.

در صورتی که می خواهید با بهترین آنتی ویروس آیفون آشنا شوید باید به شما بگوییم که به روز رسانی های امنیتی این شرکت تنها راهکار شما برای بهبود مقابله با این خطرات آنلاین هستند. پیشنهاد می کنیم که آپدیت های شرکت اپل را در کمترین زمان ممکن نصب کنید تا از حملات احتمالی در امان باشید.

منبع: https://bekhanid.com/3274/%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF/

  • معرفی برترین سایت های ایرانی
  • ۰
  • ۰
آیا می‌دانید یک دختر بالغ و عاقل هر چقدر هم در گرفتن تصمیمات زندگی مستقل باشد، اما برای ازدواج احتیاج به اجازه، ولی (پدر یا جدی پدری) دارد؟
 
به گزارش میزان، آیا می‌دانید در صورتی که، ولی بدون علت موجه از دادن اجازه به دختر برای ازدواج با خواستگار هم شأن و مورد علاقه او خودداری کند، دختر می‌تواند با مراجعه به دادگاه اجازه عقد را بگیرد؟
 
آیا می‌دانید درصورتی که دختر بی اجازه، ولی ازدواج کند، تکلیف عقد او چیست؟
 
بی شک فطرت هر انسان مملو از خواسته‌ها و نیاز‌هایی است که به صورت خدادادی در آن قرار داده شده است، نیاز‌های گوناگونی که به هیچ وجه امکان شمارش همه آن‌ها وجود ندارد. از جمله این نیاز‌ها ازدواج است. وقتی انسان به سن بلوغ رسید و رشد عقلی مناسبی پیدا کرد، موضوع ازدواج وتشکیل خانواده بیش از پیش درذهن او جلوه گیر می‌شود؛ زیرا او دیگر آن طفل کوچک و ناتوان نیست که فقط دنبال جلب کمک و حمایت بزرگتر‌ها باشد بلکه خود این توانایی را به دست آورده است که از زیر بار وابستگی همه جانبه فکری و مالی دیگران خارج شود. بنابر این ازدواج موضوعی است که کاملا در گرو استقلال فرد است. یعنی تا زمانی که فرد از جنبه‌های گوناگون مستقل نشود ونتواند شخصا برای موضوعات مهم زندگی خود تصمیم بگیرد درازدواج هم به موفقیتی نمی‌رسد. هر چند که گاه لازم است همین فرد بالغ و عاقل برای تصمیم گیری در مورد بعضی موضوعات با اهمیت زندگی خود که بی شک ازدواج هم از آن جمله است از بزرگتر‌ها کمک و مشورت بخواهد.

با اجازه بزرگتر‌ها. بله!
 
از نظراسلام و به تبعیت آن قانون مدنی ایران، دختری که بالغ وعاقل است، برای ازدواج باید اجازه "ولی" یعنی پدر یا در صورت نبود او اجازه پدربزرگ خود را به دست آورد. بنابر این دختر برای عقد نیاز به اجازه یکی از این دو نفر دارد، اما این اجازه در صورتی است لازم است که دختر قبلا باکره باشد. این مسئله در حقوق کشور ما یک موضوع استثنایی و خاص است، به این دلیل که انسان به محض این که به سن بلوغ می‌رسد – دختر ۹ سال تمام قمری – مستقل می‌شود و دیگر برای تصمیم گیری احتیاج به اجازه کسی ندارد، اما استثنائا در این یک مورد، دختر اگرچه دیگر بچه نیست و به سن بلوغ رسیده است، اما برای ازدواج نمی‌تواند به طور مستقل تصمیم گیری کند. پس او در عین حال که دیگر تحت ولایت نبوده و نظرش معتبر است و عقد بدون رضایت و خواستش واقع نمی‌شود، باید تلاش کند و موافقت پدر یا جد پدری را به دست آورد.

اجازه نمی‌دی، دلیل بیاور
 
همان طور که گفتیم، برای ازدواج دختر باکره، ولی لازم است، اما پدر یا جد پدری نمی‌توانند از این اختیار قانونی سوءاستفاده و بی جهت یا در موارد متوالی از دادن اجازه ازدواج به دختر خودداری کنند، زیرا به این ترتیب امکان ازدواج دختر از دست می‌رود. پس قانون حکم می‌کند که اگر، ولی با وجود خواستگار شایسته، مناسب، هم کفو و تمایل متقابل دختر، بدون علت موجه و دلیل منطقی، اجازه ازدواج ندهد، این حق از او ساقط می‌شود. یعنی در این زمان، ولی از دادن اجازه منع می‌شود و دختر و پسر می‌توانند بدون رضایت او عقد کنند با این حال در این موارد دختر باید از دادگاه اجازه بگیرد.

طرف باید مسلمان باشد
 
نکته‌ای که در اینجا باید مدنظر قرار داد این است که در فقه اسلامی، هم کفو بودن به معنای مسلمان بودن طرفین است؛ به این معنی که دختر و پسر باید هر دو مسلمان باشند. البته بعضی از موارد مانند شباهت‌های فرهنگی هم در نظر گرفته می‌شوند که بیشتر جنبه عرفی دارند تا حقوقی و قانونی.

چه زمانی پدر صلاحیت اجازه دادن ندارد
 
مواردی وجود دارد که حق اجازه دادن برای ازدواج دختر را از پدر می‌گیرد و آن زمانی است که، ولی یا سرپرست یکی از شرایط زیر را داشته باشد: غایب باشد یا دیوانه باشد، یا سفیه باشد (یعنی همانند فردی باشد که مال خود را در کار‌های بیهورده صرف کند و نتواند در موارد مالی عاقلانه رفتار کند) یا اینکه خود تحت قیمومیت اشخاص دیگر باشد.
 
به این ترتیب اجازه او لازم نیست و دختر حق دارد آزادانه ازدواج کند به‌علاوه زمانی که، ولی زنده و سالم باشد، اما به دلایلی دسترسی به او امکان‌پذیر نباشد، در این مورد هم اجازه پدر به خودی خود منتفی می‌شود. البته نباید فراموش کرد که ثبت این ازدواج در دفترخانه در گرو این است که دختر هریک از موارد غیبت، جنون، سفه یا تحت قیمومیت بودن، ولی را در دادگاه اثبات کند.
پس دختر باید ثابت کند که پدرش دیوانه است و پدربزرگ هم ندارد، در این صورت دادگاه اجازه ازدواج او را صادر خواهد کرد.

وقتی اجازه می‌میرد
 
هر زمان که پدر یا جد پدری بدون علت موجه از دادن اجازه خودداری کند، اجازه او ساقط می‌شود. در این صورت دختر می‌تواند با مراجعه به دادگاه و معرفی کامل مرد مورد علاقه خود و بیان شرایط ازدواج و مهریه‌ای که بین آن‌ها توافق شده است، اجازه لازم برای عقد را بگیرد دادگاه پس از انجام بررسی‌های مختلف مممکن است اجازه را صادر کند به این ترتیب دختر و پسر با در دست داشتن محوز فوق می‌توانند به یک دفتر ازدواج مراجعه و عقد را ثبت کنند.
 
اگر دختر بدون مراجعه به داگاه و گرفتن اجازه ازدواج کند، عقد او باطل نخواهد بود، ولی سردفتری که بدون اجازه این عقد را ثبت کرده است، مرتکب تخلف انتظامی شده و مجازات می‌شود.

اجازه ندادن همان و ازدواج کردن همان
 
تصور کنید دختری بدون اجازه، ولی اقدام به ازدواج کند. در این صورت این سؤال مطرح می‌شود که تکلیف عقد چیست؟ به عبارت دیگر آیا عقد صورت گرفته صحیح است یا صرفاً به دلیل نداشتن اجاره باطل می‌شود؟ تاکنون صحبت‌های زیادی در این مورد مطرح شده است، اما به‌نظر می‌رسد نتیجه مشخص و قطعی از این صحبت‌ها حاصل نشده است و نمی‌توان حکمی یکسان در این باره داد.

  • معرفی برترین سایت های ایرانی
  • ۰
  • ۰

رسانه کلیک – بر اساس اطلاعاتی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، ساموئل ال جکسون در فیلم مرد عنکبوتی دور از خانه به ایفای نقش می پردازد.

در فیلم مرد عنکبوتی دور از خانه ساموئل ال جکسون و کوبی اسمالدرز حضور پیدا می کنند. این دو بازیگر در نقش های نیک فیوری و ماریا هیل در این فیلم به ایفای نقش می پردازند. نیک فیوری و ماریا هیل از شخصیت های فیلم اونجرز محسوب می شوند.

فیلم مرد عنکبوتی دور از خانه در ماه جولای سال آینده میلادی اکران می شود. انتظار می رود قسمت چهارم فیلم انتقام جویان نیز در آوریل سال 2019 روی پرده سینما حضور پیدا کند.

بسیاری انتظار دارند افرادی که به وسیله تانوس در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت کشته شده اند، دوباره به این مجموعه بازگردند. در حال حاضر سونی به صورت رسمی واکنشی نسبت به انتشار خبر پیوستن ساموئل ال جکسون و کوبی اسمالدرز به تیم فیلم مرد عنکبوتی Far From Home نشان نداده است.

فیلم برداری جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم مرد عنکبوتی شروع شده است و آن را جان واتس کارگردانی می کند. واتس کارگردانی فیلم اسپایدرمن: بازگشت به خانه را در کارنامه کاری خود دارد.

بر اساس گزارش هایی که در گذشته در رابطه با قسمت آینده فیلم اسپایدرمن در اینترنت منتشر شده است، جیک جیلنهال نیز در این فیلم به ایفای نقش می پردازد. هم اکنون اطلاعات بیشتری در رابطه با بازیگران حاضر در این پروژه و داستان آن منتشر نشده است.

در فیلم مرد عنکبوتی بازگشت به خانه بازیگرانی مانند تام هالند، زندیا، مایکل کیتون، رابرت داونی جونیور و ماریسا تومی بازی می کنند.

در حالی که بودجه این فیلم برابر با 175 میلیون دلار بود، اسپایدرمن: بازگشت به خانه در باکس آفیس فروشی برابر با 880 میلیون دلار را تجربه کرد.

منبع: https://click.ir/1397/05/18/spider-man-far-from-home-samuel-l-jackson

  • معرفی برترین سایت های ایرانی
  • ۰
  • ۰

براساس آخرین گزارش اقتصادی شاپرک، شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ)، تیرماه گذشته بیشترین میزان رشد تراکنش در تمام ابزارهای پذیرش را به خود اختصاص داد.

به گزارش رادیوسهام به نقل از روابط عمومی بانک سامان به نقل از شرکت پرداخت الکترونیک سامان، سپ در تیرماه با کسب ۴/ ۱۷ درصد سهم بازار، در رتبه دوم میان ۱۲ شرکت ارائه‌کننده خدمات پرداخت کشور ایستاده است. بر این اساس، تراکنش‌های سپ بیشترین میزان رشد را از نظر تعداد، در مقایسه با سایر شرکت‌ها نشان می‌دهد. بر پایه این گزارش، بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی در تیرماه ۹۷ نسبت به ماه گذشته با رقم مثبت ۲۳/ ۰ درصد در شرکت «پرداخت الکترونیک سامان» گزارش شده است. همچنین تراکنش‌های موبایلی این شرکت نیز با رشدی ۸۴/ ۰ درصدی، نشانگر بالاترین میزان رشد در میان تمام شرکت‌ها در این ابزار پذیرش است. به این ترتیب سپ را می‌توان روبه‌رشد‌ترین شرکت PSP حال حاضر کشور دانست

  • معرفی برترین سایت های ایرانی
  • ۰
  • ۰

پژوهش‌های صورت گرفته گویای آن است که دختران نوجوان دارای افسردگی، گرایش بیشتری به مصرف تنقلات کم‌ارزش دارند و وضعیت اقتصادی و سکونت در مناطق بالا یا پایین شهر تاثیری در این موضوع ندارد.

به گزارش ایسنا، مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران علوم تغذیه و صنایع غذایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است، نشان داد که مصرف بیشتر تنقلات کم ارزش با سطوح بالاتر افسردگی ارتباط دارد. در این پژوهش۲۰۰ دختر نوجوان در مقطع دبیرستان (۱۳تا ۱۸ سال) در دو منطقه‌ که از نظر اقتصادی-اجتماعی بالا و پایین شهر تهران محسوب می‌شدند، مورد بررسی قرار گرفتند.

افسردگی یک اختلال شایع در دوره‌ی نوجوانی است. بر اساس گزارش "مطالعه‌ ملی بیماری‌ها و آسیب‌ها در ایرانافسردگی سومین مشکل سلامتی کشور است. این مشکل می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس، افت تحصیلی، اعتیاد، خودکشی و ایجاد اختلال در عملکردهای شغلی، خانوادگی و اجتماعی شود. شیوع افسردگی در بین نوجوانان ایرانی در حدود ۱۴ تا ۷۲ درصد متغیر است و در دختران بیشتر از پسران دیده می‌شود.

رژیم غذایی سالم می‌تواند دختران را در برابر افسردگی و استرس محافظت کند و تغذیه‌ نادرست می‌تواند در تشدید، شیوع و مدت افسردگی موثر باشد. تغییر الگوی تغذیه در ۱۰ سال اخیر باعث شده که تنقلات و مواد غذایی کم‌ارزش جایگزین وعده‌های مغذی شوند.

تنقلات کم‌ارزش؛ موادی پر کالری هستند که ویتامین‌ها و مواد معدنی کمی دارند. مانند شکلات، آبنبات، شیرینی، انواع نوشابه و آب‌میوه‌های صنعتی، چیپس، سیب‌زمینی سرخ‌شده، ذرت مکزیکی، ذرت حجیم‌شده، کیک، بیسکوئیت، فست‌فودها، یخمک، بستنی یخی، بستنی، لواشک، تمر هندی، آدامس و آلوچه.

در خصوص ارتباط تغذیه با افسردگی نوجوانان در ایران تحقیقات کمی انجام شده است. به همین دلیل، دکتر آرزو رضازاده؛ استادیار علوم تغذیه و همکارانش در انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مطالعه‌ای «ارتباط مصرف تنقلات کم‌ارزش با افسردگی در نوجوانان ساکن مناطق با وضعیت اقتصادی-اجتماعی بالا و پایین شهر تهران» را مورد بررسی قرار دادند.

در این پژوهش۲۰۰ دختر نوجوان در مقطع دبیرستان (۱۳تا ۱۸ سال) در دو منطقه‌ی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفتند. برای این بررسی، منطقه دو شهر تهران به عنوان یک منطقه با وضعیت اقتصادی-اجتماعی بالا و منطقه‌ی ۱۸ به عنوان منطقه‌ای با وضعیت اقتصادی-اجتماعی پایین انتخاب شدند. پژوهشگران با استفاده از پرسش‌نامه اطلاعات را در مورد افسردگی و وضعیت تغذیه این دانش‌آموزان جمع‌آوری کردند.

اطلاعات جمع‌آوری شده نشان داد که افسردگی در نوجوانان مدارس با وضعیت اقتصادی-اجتماعی پایین نسبت به نوجوانان مناطق با وضعیت اقتصادی-اجتماعی بالا، بیشتر بود. درصد بیشتری از نوجوانان افسردگی متوسط و شدید و درصد کمتری افسردگی خفیف داشتند. افسردگی خفیف در منطقه اقتصادی-اجتماعی بالا بیشتر بود ولی افسردگی متوسط و شدید در منطقه‌ی اقتصادی-اجتماعی پایین شیوع بیشتری داشت.

در هر دو منطقه، مصرف تنقلات در افراد با درجات افسردگی بالاتر بیشتر بود. دانش‌آموزان منطقه‌ اقتصادی اجتماعی پایین اسنک‌های شور، بستنی یخی و لواشک بیشتر مصرف می‌کردند ولی در منطقه‌ی بالا مصرف بیسکوئیت بیشتر بود.

نتایج این پژوهش به صورت مقاله‌ای علمی پژوهشی در آخرین شماره‌ی مجله‌ی سلامت اجتماعی (تابستان ۹۷) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به چاپ رسیده است.

در این مقاله دکتر رضازاده و همکارانش در خصوص علت رابطه‌مصرف تنقلات و افسردگی بیان کردند که: «با جایگزینی تنقلات کم ارزش به جای میان‌وعده‌های مغذی اشتهای نوجوان کاهش یافته و احتمالا مصرف ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری، به ویژه امگا ۳ و امگا 6 که از نظر ساختاری برای عملکرد مغز حیاتی هستند، کاهش می‌یابد. بررسی‌های پیشین نشان داده‌اند که ریزمغذی‌هایی از قبیل ویتامین‌ها (خصوصا ویتامین‌های گروه B و ویتامین‌هایD ،Cو E)، مواد معدنی (کلسیم، کروم، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم) باعث کاهش خطر افسردگی می شوند.»

بخش بزرگی از دانش‌آموزان از غذاهای آماده استفاده می‌کنند و گاهی غذاهای آماده جایگزین وعده‌ی نهار آن‌ها می‌شود. با توجه به نتایج این پژوهش باید به خوراکی‌های ارائه شده در بوفه‌های مدارس توجه بیشتری داشت.

منبع: https://www.isna.ir/news/97052312503

  • معرفی برترین سایت های ایرانی
  • ۰
  • ۰

گاهی سرعت انتشار باج‌ افزارها به قدری بالاست که حتی آنتی ویروس‌ هم قادر به شناسایی باج‌گیرهای جدید نبوده و باید دایم به‌روزرسانی شود تا باج افزارهای جدید را شناسایی و از فعالیت آن‌ها جلوگیری کند. همچنین حتی در صورت شناسایی و پاک‌سازی باج‌افزار لزوماً دسترسی به اطلاعات رمز شده توسط آن‌ها ممکن نیست، درنتیجه مقابله با باج افزارها کمی سخت و پیچیده است.

به گزارش ایسنا، باج‌افزارها، بدافزارهایی هستند که با رمز کردن اطلاعات، سیستم‌های عامل، فولدرها و غیره دسترسی کاربران را به اطلاعات مهم سلب یا محدود کرده و در ازای ایجاد دسترسی مجدد، از آن‌ها درخواست وجه می‌کنند. رمزنگاری در این نوع از باج‌افزارها اغلب بر اساس الگوریتم‌های خاص نامتقارن صورت گرفته و تنها با در دست داشتن کلید رمزگشایی یکتا می‌توان به محتوای آن دسترسی پیدا کرد.

هدف اصلی بیشتر باج افزارها کسب منافع مالی است؛ باج‌گیرها معمولاً بعد از اینکه وجه درخواستی را دریافت کنند، به ارائه کلید رمز اقدام کرده و به رفع محدودیت‌های ایجاد شده می‌پردازند. هرچند تضمینی برای عدم باج‌گیری در روزهای آینده وجود نخواهد داشت. این باج‌افزارها با استفاده از کلیدهای قدرتمند اقدام به رمزگذاری پیچیده فایل‌ها می‌کنند که باعث می‌شود فایل‌ها بدون کلید هرگز باز نشوند.

اینکه بگوییم چون سیستم ما دارای آنتی ویروس است، بنابراین گرفتار باج‌افزارها نخواهیم شد، اشتباه است چون مرتب و به صورت روزانه باج افزارهایی جدید طراحی و منتشر می‌شوند، لذا داشتن آنتی ویروسی قدرتمند و به‌روز، فقط می‌تواند تا حدودی از فعالیت آن‌ها جلوگیری کند. لذا تنها داشتن آنتی ویروس کافی نیست و برای در امان ماندن از آسیب باج افزارها باید نکاتی به ظاهر کوچک را در نظر داشت تا بتوان از تهدیدات باج‌افزارها در امان ماند.

به گفته سرهنگ نیک نفس، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری، برای یک باج افزار، ورود به سیستم قربانی بسیار مهم است و اگر یک باج افزار به سیستم قربانی راه پیدا کرد، به راحتی می‌تواند اهداف مجرمانه خود را عملی کند.

این باج افزارها به محض ورود به سیستم قربانیان اقدام به ذخیره مجدد فایل‌ها و فولدرها به صورت رمز شده و بر اساس برنامه از قبل طراحی شده می‌کند. طراحان این بدافزارها معمولاً به دنبال فایل‌هایی با پسوند  .pdf .xls .ppt .txt .py .jpg .odb .dbf .md .js .pl هستند و پس از جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز اقدام به رمزگزاری اختصاصی برای آن‌ها کرده و با ارسال پیغامی مبنی بر درخواست باج و اعلام شماره حساب در مدت زمانی خاص دسترسی‌های کاربر را محدود می‌کند.

شرکت‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی و خصوصی از جمله مهمترین اهداف باج‌افزار نویسان بوده و مجرمان سعی دارند با این کار سود بیشتری داشته باشند. ارزش بالای اطلاعات رمز شده گاهی باعث می‌شود قربانی چاره‌ای جز واریز وجه به حساب باج‌گیران نداشته باشد که البته در بسیاری از موارد حتی واریز باج نیز ضامن بازیابی اطلاعات نخواهد بود.

روش‌های مجرمان برای آلوده کردن سیستم‌های هدف متفاوت است، یکی از مهمترین روش‌های آلودگی، اتصال تجهیزات جانبی آلوده (فلش مموری و...) به سیستم‌ها و دستگاه‌های هوشمند است. در این روش به محض اتصال تجهیزات، فایل‌های exe موجود اقدام به اجرا و آلوده کردن سیستم هدف می‌کنند.

در این راستا، کارشناسان، عدم بازدید از صفحات و وب سایت‌های آلوده، دانلود و اجرای نرم افزارهای مشکوک و فایل‌های آلوده را بسیار مهم دانسته و معتقدند برخی از باج افزارها در هنگام بازدید از صفحات غیرمجاز، غیراخلاقی و فریبنده به سیستم قربانی نفوذ کرده و اهداف مجرمانه خود را دنبال می‌کنند.

دانلود و اجرا کردن فایل‌های آلوده که به نامه‌های الکترونیک ضمیمه شده‌اند و یا کلیک کردن برروی لینک‌های کوتاه و ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی یا دانلود برنامه‌های مختلف از منابع نا معتبر از دیگر راه‌های نفوذ باج‌افزار به سیستم‌های قربانیان است.

در این زمینه پلیس فتا به هموطنان توصیه کرده که همواره مجرمان سایبری برای عملی کردن اهداف مجرمانه خود، از جملات جذاب و اغوا کننده و شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی استفاده می‌کنند. بنابراین در صورت مواجهه با هر درخواست مشکوک ضمن اطلاع رسانی به مسئولان مربوطه از انجام خواسته‌های آنان خودداری کنند.

در هر حال بدافزارها دارای الگوریتم‌های پیچیده‌ای هستند و در حال حاضر برای جلوگیری از آن‌ها راهکار قطعی وجود ندارد و فقط در مواردی خاص ابزارهایی تهیه شده که در حد مطمئنی نیستند. شاید بهترین راه، همان اقدامات پیشگیرانه‌ای است که در ظاهر کوچک به نظر رسیده اما در عمل بسیار مهم و حیاتی هستند.

 یکی از مهمترین اقدامات قبل از آلودگی به باج افزارها، نصب آنتی ویروس‌ها، ضد بدافزارها، فعال کردن فایروال و پیکربندی مناسب سیستم‌های کامپیوتری است. البته باید همواره نسبت به به‌روزرسانی آن‌ها اقدامات لازم صورت گرفته تا بتوانند از نفوذ بدافزارهای جدید جلوگیری کنند.

فعالیت صحیح در فضای مجازی و عدم مراجعه به سایت‌های نامطمئن و عدم کلیک برروی لینک‌های نامعتبر را یکی از مهمترین مواردی است که می‌تواند امنیت سایبری کاربران را بالا برده و از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری کند.

انتقال بدافزارها از طریق فلش مموری‌ها بسیار آسان و رایج است و از آنجایی که امروزه بسیاری از کاربران برای انتقال فایل‌ها و داده‌های خود از فلش مموری استفاده کرده و آن‌ها را به سیستم‌های مختلف متصل می‌کنند، لذا امکان آلودگی این ابزار بسیار بالا بوده و می‌تواند زمینه انتقال ویروس‌ها و بدافزارها را فراهم کند. بنابراین حین و بعد از اتصال این ابزار به سیستم‌های مختلف باید نسبت به ویروس‌کشی توسط آنتی ویروس‌های معتبر و به‌روز اقدام کرد.

همچنین در بسیاری از مواقع در مورد باج افزارها حتی بعد از پرداخت وجه مورد نظر امکان دسترسی به اطلاعات رمز شده نیز وجود ندارد. بنابراین کاربران، تهیه نسخه پشتیبان به صورت منظم و مدون در بازه‌های زمانی مستمر از اطلاعات کاری و حساس را مدنظر قرار داده تا در مواقع بحرانی بتوان این اطلاعات را بازیابی کرد.

استفاده از مرورگرهای معتبر و امن هم مهم است زیرا نصب مرورگر مناسب از منابع اصلی و همچنین به‌روزرسانی مناسب و مدام آن‌ها راه کاری در جهت پیشگیری از آلودگی به بدافزارهای آنلاین است.

اگر کامپیوتر شما از طریق باج افزار قفل شده باشد، به هیچ وجه پولی را به حساب افراد باج‌گیر واریز نکنید، چرا که حتی اگر آن‌ها قفل کامپیوتر شما را باز کنند،  پس از مدتی دوباره از شما باج‌گیری و کامپیوتر شما را قفل می‌کنند. بنابراین در اسرع وقت مراتب را به پلیس فتا در میان بگذارید.

بر اساس ماده 738 قانون مجازات اسلامی در موضوع جرائم رایانه‌ای، هرکس به طور غیرمجاز با اعمالی از قبیل مخفی کردن داده‌ها، تغییر گذر واژه یا رمزنگاری داده‌ها مانع دسترسی اشخاص مجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی شود، باید در مقابل مقام قضایی پاسخ گوی اعمال مجرمانه خود باشد.


منبع: https://www.isna.ir/news/97040703844

  • معرفی برترین سایت های ایرانی
  • ۰
  • ۰

انتخاب لباس مجلسی دارای سه اصل اساسی است که اگر به آن ها توجه کنید آن می توانید به یک انتخاب ایده آل برسید. چگونه لباس مجلسی مناسب بخرم؟ عنوان مقاله است که در ادامه توسط کارشناسان چی بپوشم در مورد آن صحبت خواهیم نمود. 

1- لباس مجلسی را براساس رنگ پوستتان انتخاب کنید

الف- رنگ پوست روشن: بهتر است از لباس های مجلسی با رنگ تیره استفاده کنید، لباس هایی که رنگ شان روشن است باعث می شود شما را بی روح نشان دهد.

ب- رنگ پوست گندمی یا زرد رنگ: بهتر است از رنگ های روشن تر استفاده کنید به این طریق رنگ پوست تان متعادل تر دیده می شود.

پ- رنگ پوست تیره: اگر جز آن دسته از خانم هایی هستید که رنگ پوست شما تیره است پیشنهاد کارشناسان چی بپوشم لباس مجلسی با رنگ های روشن و نئونی است.

ت- رنگ پوست برنزه یا زیتونی: جز رنگ های تیره پوشیدن سایر رنگ ها شامل روشن و یا نئونی می تواند یک انتخاب ایده آل برای شما باشد

2- لباس مجلسی را براساس رنگ مو هایتان انتخاب کنید

اگر رنگ موی شما مشکی و یا تیره است از رنگ های خاکستری و سرمه ای استفاده کنید و اگر رنگ موهایتان روشن و بلوند است رنگ آبی می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

3- لباس مجلسی را براساس فرم و هیکل خود انتخاب کنید

اگر یک نقطه از بدن شما درشت است به شما پیشنهاد می کنیم از رنگ های تیره تر استفاده کنید. خانم ها با سینه های بزرگ بهتر است از پیراهن های رکابی و خانم ها با باسن بزرگ پیشنهاد می شود از پیراهن بلند استفاده کنند.


منبع: https://chibepoosham.com/%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D9%BE%D9%88%D8%B4%D9%85%D8%9F/

  • معرفی برترین سایت های ایرانی
  • ۰
  • ۰

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا کمتر از یک هفته دیگر مأموریت علمی بعدی خود، یعنی فضاپیمای کاوشگر خورشیدی "پارکر"(ParkerSolar Probe) را به فضا پرتاب خواهد کرد که در نهایت به نزدیکترین فاصله بشر به خورشید خواهد رسید.

 

اگر همه چیز بر اساس برنامه‌ریزی پیش رود، این کاوشگر در صبح روز 11 اوت از ایستگاه پرتاب نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا، سوار بر یک موشک سنگین "دلتا IV" اتحادیه پرتاب‌های آمریکا پرتاب خواهد شد.

 

پنجره پرتابی 45 دقیقه‌ای این کاوشگر از ساعت 12:15 بعدازظهر به وقت تهران باز می‌شود. شما می‌توانید این پرتاب را به صورت زنده در سایت Space.com تماشا کنید.

 

برای رسیدن به خورشید، پارکر نیاز دارد به سرعت از زمین جدا شود. از این رو، از موشک قدرتمند "دلتا" که پس از موشک "فالکون هوی" شرکت اسپیس‌ایکس، دومین موشک قدرتمند دنیا است، استفاده می‌شود.

 

هنگامی که این فضاپیما زمین را ترک کند، در یک مانور به منظور کمک گرفتن از جاذبه سیاره زهره(ونوس)، به دور آن خواهد چرخید که موجب کاهش سرعت پارکر و کنترل دقیق آن برای رسیدن به خورشید می‌شود.

 

کمک گرفتن از گرانش زهره برای تاریخ 2 اکتبر برنامه‌ریزی شده است و کاوشگر را در مسیری قرار می‌دهد تا در 5 نوامبر به اولین نقطه نزدیک به خورشید برسد.

 

این ماموریت 24 بار مدار را طی می‌کند که طی 7 سال انجام می‌شود و به تدریج فضاپیما به خورشید نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

 

مقامات ناسا می‌گویند: در نهایت در نزدیکترین نقطه ممکن در سال 2025، کاوشگر خورشیدی پارکر به شش میلیون کیلومتری سطح خورشید خواهد رسید که به حدی نزدیک است که در واقع در اتمسفر فوق‌العاده داغ خورشید به نام تاج خورشیدی(کرونا corona) پرواز خواهد کرد.

 

این فضاپیما به لطف تلاش چندین ساله مهندسان برای طراحی یک سپر حرارتی قدرتمند، طی سال‌های ماموریت خود در گرمای فوق‌العاده زیاد اتمسفر خورشید زنده می‌ماند.

 

این سپر نه تنها وزن زیادی به فضاپیما اضافه نمی‌کند، بلکه ابزار تعبیه شده روی فضاپیما را در محدوده دمای 30 درجه سانتی‌گراد نگه می‌دارد.

 

همینطور که پارکر در حال گردش در مدار خود است، این ابزارها برای حل 3 راز علمی اصلی درباره خورشید به کار گرفته می‌شوند؛


منبع: http://www.beytoote.com/news/scientific-news/tnews11005193.html

  • معرفی برترین سایت های ایرانی
  • ۰
  • ۰

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی پیرامون نحوه‌ی ورود آمازون به حوزه سلامت، این غول تجارت الکترونیک دیروز رسما اعلام کرد که قصد خریداری استارتاپ دارویی پیل‌پک (PillPack) را دارد. پس از انتشار این خبر، سهام شرکت‌های دارویی سقوط کرد و این پیام که آمازون آمده تا اختلالی عظیم در بازار شرکت‌های دارویی آمریکایی ایجاد کند به گوش رسید.

شرایط قرارداد هنوز منتشر نشده اما وبسایت تک‌کرانچ گزارش داده که قیمت تمام شده برای آمازون مقداری کمتر از ۱ میلیارد دلار بوده. در یک اعلام عمومی، هر دو شرکت گفته‌اند انتظار دارند در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ قرارداد نهایی شود.

پیک‌پک یک استارتاپ دارویی آنلاین است که داروهای تجویزی را در بسته‌های از پیش آماده شده به مشتریانش ارائه می‌دهد. در وبسایت این شرکت آمده که آن‌ها برای ارائه دارو در ۴۹ ایالت مجوز دارند. پیل‌پک حتی سیستم عامل مخصوص خودش به نام PharmacyOS را هم توسعه داده که داده‌های دارویی و بیماران را دسته‌بندی می‌کند.

جف ویلکی، مدیرعامل مصرف‌کنندگان جهانی آمازون می‌گوید: «تیم با بصیرت پیک‌پک ترکیبی است از تجربه عمیق داروخانه‌ای با تمرکز روی تکنولوژی. پیل‌پک به شکل معناداری زندگی مشتریانش را بهبود بخشیده و ما می‌خواهیم به آن‌ها کمک کنیم تا صرفه‌جویی در وقت مردم را ساده‌تر، زندگیشان را آسان‌تر و سالم‌تر کنند. هیجان‌زده هستیم تا ببینیم چه کارهایی را با هم می‌توانیم در طول زمان برای مشتریانمان انجام دهیم.»

پس از اعلام دیروز صبح آمازون، سهام شرکت‌های دارویی نظیر Rite Aid ،Walgreens و CVS سقوط شدیدی را تجربه کرد و مجموعا ۱۱ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست دادند اما آمازون ۲.۱ درصد رشد را تجربه کرد که برابر است با ۱۶ میلیارد دلار فقط در روز پنج‌نشبه. CNBC گزارش داده که استفانو پسینا، مدیرعامل Walgreens Boots Alliance در گزارش دیروز صبح خود به سهام‌داران گفته «بله، این یک اعلام مقصوددار از سوی آمازون بوده… [اما] دنیای دارویی پیچیده‌تر از رساندن یک سری [قرص یا] پکیج‌های خاص است.»

این خرید بزرگ، اولین سرمایه‌گذاری آمازون در حوزه سلامت نیست. در ماه ژانویه، آمازون، برکشایر هَتِوِی و جی‌پی‌مورگان چِیس اعلام کردند که آن‌ها یک شرکت خدمات درمانی مستقل در ایالات متحده شکل خواهند داد تا سیستم بهداشت و درمان را برای کارمندان خود بازطراحی کنند. هفته گذشته نیز خبر رسید که پزشک و پژوهشگر شناخته شده، آتول گاوانده قرار است سمت مدیرعاملی این شرکت هم‌اکنون بی‌نام را به عهده داشته باشد.

نادانسته‌ها در مورد شیوه همکاری سه شرکت و نقش آن در بازار هنوز بسیار زیاد است اما همگام شدن آن با خرید پیل‌پک نشان می‌دهد که این غول تجارت الکترونیک نقشه‌های جدی برای ورود به حوزه سلامت دارد.

به نظر می‌رسد تی‌جی پارکر، موسس و مدیرعامل پیل‌پک در سمت خود باقی می‌ماند تا به ادامه راه کمپانی کمک کند. در بنانیه خبری که دیروز منتشر شد، او گفته: «همراه با آمازون، ما مشتاقیم تا به همکاری با دیگران در صنعت بهداشت و درمان ادامه داده و به مردم در سراسر آمریکا کمک کنیم تا از مزایای تجربه دارویی بهتر بهره‌مند شوند.»

منبع:

http://www.irstartup.com/2018/08/04/%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%88%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1/

  • معرفی برترین سایت های ایرانی